Kittenish

Hogyan törődök magammal?

2016. február 23. - Kittenish

Rendben van, azt mondtam, hogy a február a self-care hónapja lesz, de hogyan “kell” törődni magunkkal? Mi az, ami self-care, és mi nem?

2016-02-23_08_35_43_1.jpg

Nagy általánosságban magunkkal törődni szinte bárhogy lehet, végtére is egyes-egyedül mi magunk tudjuk meghatározni, hogy mi az, ami jó érzéssel tölt el, és mi nem. Általában a self-care tanácsok meglehetősen tág teret hagynak az olvasónak, és pont ezért könnyen haszontalannak tűnhetnek: mi az, hogy csináljak valami élvezeteset a szabad perceimben? Hát nem jó érzés egy hosszú nap után bedőlni az ágyba, ha pont arra vágyom?

Nos, nem feltétlenül - én például akkor érzem úgy, hogy igazán jó hatással van rám a magammal törődés, ha aktívan odafigyelek arra, hogy az adott tevékenység nekem élvezetes legyen. Az ágyban fekvés nagyon jó dolog, de nem feltétlenül hasznos. Helyette próbálok olyan apró dolgokat csinálni, amiket szinte bárhol és bármikor el lehet végezni, ki lehet élvezni, ezáltal csempészve egy kis törődést akár egy stresszes és elfoglalt munkanapba, akár egy otthon töltött hétvégi délutánba. Olyan ez, mint egy jóleső gombóc fagyi egy kora nyári estén; egyszóval lelkifagyi. 

A hiedelemmel ellentétben a self-care nem egy luxuscikk, nem kell kiérdemelni - alapvető ahhoz, hogy épségben megőrizd a lelked egészségét. Mit teszek én azért, hogy jobban érezzem magam, ha rámfér a törődés?

Meleg tea vagy hideg víz

Évszaktől, hőmérséklettől, hangulattól függ, hogy mikor épp mire vágyom, a lényeg, hogy a folyadékbevitelre mindig próbálok odafigyelni. Ha épp teázós kedvem van, akkor a legszívesebben rooibost, esetleg zöld teát iszom, édesítés nélkül. Nap mint nap képes vagyok legalább 3-4 liter vizet meginni; jobban érzem magam tőle, na.

Jógalégzés

Ugyan egész eddigi életem során mindösze két jógaórán voltam, amik - iskolai sportnapon tartott órák lévén - nem értek nagyjából semmit, az otthon is végezhető jógavideókból sikerült a légzés technikáját elsajátítanom. Ez pedig nagyon jól jön, hiszen egy légzőgyakorlatot tényleg bárhol el lehet végezni, és meglepően sokat segít, ha épp nem érzem jól magamat.

Forró zuhany, testápoló

Azt hiszem, ez a darab sem igényel hosszas magyarázatot; egy egyszerű zuhanyzás azokon a napokon igazi kincs, amikor még az ágyból is alig van ereje az embernek kimászni. Amikor kitölti a fejedet a zaj, amikor egyszerűen minden túl sok, egy zuhanyzás különösen jól esik.

Chill playlist

Régóta nem volt már zenés poszt, pedig itt például nagyon aktuális - szerintem nem kell ecsetelnem, hogy a zene mennyit segíthet abban, hogy magunkra fókuszáljunk egy kicsit, vagy akár jobb kedvre derüljünk. Az alábbi dalok nekem sokat segítenek, ha éppen úgy érzem, túl sok volt a valóság.

Egyetértesz, esetleg van egy bevált self-care módszered? Oszd meg velem, beszéljük meg!

A bejegyzés trackback címe:

http://kittenish.blog.hu/api/trackback/id/tr68412108

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.

Tetszett a bejegyzés? Kövesd a blogot!

blog.hu